TARGI WAKACYJNE

Dziś przychodzę do Was z czymś innym. Dla mnie było to nowe doświadczenie i nie wiedziałam, czy będzie ono przydatne lub ciekawe. Na pewno nie spodziewałam się, że przysporzy mi tak wiele radości! Mówię o targach wakacyjnych, które odbywają się od 13 do 17 stycznia w Utrecht (Vakantiebeurs). Dlaczego zdecydowaliśmy się iść? Przede wszystkim jest styczeń i nasze życie jest mało ciekawe w styczniu. Po drugie, była bardzo dobra oferta na bilety. Po trzecie, ten rok będzie szczególny z wielu powodów, a jednym z nich jest nasza długa podróż poślubna, którą wciąż musimy zaplanować!

JAVA

Jakarta

Pod koniec marca wybraliśmy się na 3 tygodnie do pięknej Indonezji. Dla mnie był to pierwszy tak 'egzotyczny' wyjazd, natomiast moja lepsza połówka miała przyjemność spędzić w Indonezji pół roku na praktykach. W związku z tym, że dla niego był to wyjazd w znajome strony, oprócz miejsc, które już znał, chcieliśmy odwiedzć choć jedną część Indonezji, w której jeszcze nie był. Zdecydowaliśmy się podzielić nasz czas pomiędzy 3 wyspy: Javę, Bali i Sulawesi (Celebes - nowość dla niego).

Pierwszym przystankiem była Java, miasto Jakarta. Dla niego, powrót do przeszłości,  możliwość odwiedzenia miasta, w którym spędził dosyć istotne pół roku swojego życia. Dla mnie, bardzo ciekawe dośwadczenie, pozwalające spojrzeć na  niego z zupełnie innej perspektywy. Jakarta - miasto pełne skrajności, pełne życia, pełne przestrzeni. Znienawidzone przez wiele osób za beton, tłok, smog, pośpiech. Mi bardzo przypadło do gustu.

Odwiedziliśmy Skwer Merdeka z Pomnikiem Narodowym ulokowany w centrum. Plac jest popularnym miejscem dla miłośników sportu i rekrecji, zwłaszcza w weekendy. Wieczorem leniliśmy się na hotelowym tarasie z widokiem zapierającym dech w piersiach.

AMALFI

Czas: 10 dni

Kierunek: Włochy

Prowincje: Salerno, Rome

Miasta: Agropoli, Maiori, Minori, Atrani, Amalfi, Ravello, Praiano, Positano, Punta Campanella, Masa Lubrense, Napoli, Gaeta, Roma

Read More 11 Comments

OGRODY APPELTERN

Jeżeli kochacie ogrody, szukacie inspiracji lub jesteście w Holandii i chcielibyście zobaczyć coś więcej niż Amsterdam, wiatraki i tulipany, ogród w Appeltern jest miejcem wartym odwiedzenia.

Na niesamowicie ciekawe 15 hektarów składa sie około 200 ogrodów. Każdy z nich posiada wyjątkowy charakter, mnóstwo kolorowych, oryginalnych roślin, stylowe meble ogrodowe oraz zaskakujące i pomysłowe detale. Moim ulubionym elementem są zgniłe buty symbolizuce byłego pracownika, który przeszedł na emeryturę.

Wskazówki:

- Jeżeli lubisz wycieczki rowerowe z całego serca polecam wynajęcie roweru na dworcu w Tiel. Rowerem dotrzesz to promu, który zabierze Ciebie na drugą stonę kanału, a stamtąd podążając malowniczą ścieżką dojedziesz do samego ogrodu.

- Ogród jest bardzo łatwo dostępny dla zmotoryzowanych zwiedzających.

- Gorąco odradzam próby dotarcia do ogrodu transportem publicznym. Nieświadoma, zdecydowałam się na taką wycieczkę i zajęła mi ona 6 godzin w jedną stronę - 2 pociągi, 2 autobusy, prom i autostop.

- Po więcej informacji zapraszam na oficjalną stronę De Tuinen van Appeltern

BARCELONA

Czerwiec w Barcelonie

W połowie czerwca wybraliśmy się na cztery dni do Barcelony. Absolutnie przepiękne miasto! Barcelonę odwiedziłam jakieś 13 lat temu w czasach licealnych, lecz niewiele z tego wyjazdu pamiętam. Mając tych 'kilka' lat mniej zwracałam uwagę na zupełnie inne rzeczy niż teraz. Poza tym inaczej podróżuje się z zorganizowaną wycieczką, a i inaczej kiedy sami decydujemy gdzie pojedziemy, co odwiedzimy i gdzie będzięmy jeść.

Niedzielne późne popołudnie spędziliśmy na wycieczce po Casa Milà. Wieczorne zwiedzanie zwieńczone jest fantastycznym pokazem świateł na dachu, z widokiem na Barcelonę. Na koniec, na parterze czekał na wzystkich mały poczęstunek przy kieliszku Cavy. Naprawdę warto!

NA ROWERZE : GOEREE - OVERFLAKKEE

Mapa przedstawiająca ścieżki piesze i rowerowe

Wspaniałe ścieżki rowerowe, piękna natura, piaszczyste plaże i urocze, małe wioski pełne pchlich targów. Brzmi całkiem nieźle, prawda? Możecie to wszystko znaleźć na wyspie Goeree-Overflakkee w południowo zachodniej części Holandii. Fantastyczne miejsce, idealne na weekendowy rowerowy wypad. Z pewnością naładujecie baterie po całym tygodniu pracy. Sprawdziłam  kilka ścieżek rowerowych i pieszych, kupiłam lawendę i jajka u gospodarza i złapałam trochę słońca na plaży w Ouddorp. To był bardzo udany weekend!